| GURPS Kampanjvärld åt er förfogan | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Henric
Antal inlägg : 40 Registreringsdatum : 09-09-24
| Rubrik: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan mån apr 26, 2010 5:14 pm | |
| Eftersom det vid nuläget verkar vara en enhällig preferens för GURPS över Mutant har jag tänkt mig att vi spelar en lite längre kampan i varje GURPSvärld istället för enbart ett äventyr. j Därför bör vi bestämma en kampanjvärld som ni kommer spela i (efter att ni kört "who is the whitechapel murderer"). Jag har förvisso några idéer men kom gärna med egna synpunkter/förslag. I´ll deliver!
1. Dog Town! Världen från spelsystemet som utspelar sig i 80-talets slumområden i New York. Här snackar vi brutalitet och grittiness! Föreställ er GTA goes GURPS. 2. Mundana/Tamriel (oblivions setting). Karaktärerna befinner sig på de snötäckta dynerna i norr som döljer mer mystik än vad man kan ana. Hög fantasy indeed. 3. Vampire the masquerade! Utspelar sig i forna Sovjet/obestämd kall och allmänt jävlig kommuniststat för att ge Henric en mindgasm! | |
|
| |
Martin
Antal inlägg : 30 Registreringsdatum : 09-09-24 Ålder : 32
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan mån apr 26, 2010 5:29 pm | |
| Låter väl som en bra idé, mer GURPS är aldrig fel.
1. Dog Town låter väl rätt roligt, beror väl lite på hur kampanjen är tänkt att utspela sig.
2. Kan väl vara intressant med Oblivions värld, hög fantasy är rätt roligt också.
3. VtM är nog det jag känner minst för... Men jag kan tänka mig det också.
Kan tänka mig vilket som egentligen.
Kan passa på att fråga här eftersom folk kommer antagligen läsa här, är det någon som vill spela Warhammer innan vi kör rollspel på fredag? | |
|
| |
Henric
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan mån apr 26, 2010 5:54 pm | |
| Ok, då vet jag. Jag har inte riktigt tid med warhammer på fredag men antagligen på lördag eller söndag (vi lär ju spela även då)... | |
|
| |
Cywiel
Antal inlägg : 11 Registreringsdatum : 09-09-25
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan mån apr 26, 2010 5:57 pm | |
| - Henric skrev:
- Eftersom det vid nuläget verkar vara en enhällig preferens för GURPS över Mutant
no shit? - Henric skrev:
- 1. Dog Town! Världen från spelsystemet som utspelar sig i 80-talets slumområden i New York. Här snackar vi brutalitet och grittiness! Föreställ er GTA goes GURPS.
Hmm .. njaaa .. känner inte riktigt för dog town altså : / - Henric skrev:
- 2. Mundana/Tamriel (oblivions setting). Karaktärerna befinner sig på de snötäckta dynerna i norr som döljer mer mystik än vad man kan ana. Hög fantasy indeed.
i haz no problem with high fantasy, well, i assume with high fantasy you mean fantsy thats on drug? - Henric skrev:
- 3. Vampire the masquerade! Utspelar sig i forna Sovjet/obestämd kall och allmänt jävlig kommuniststat för att ge Henric en mindgasm!
tror att VtM skulle vara bätre om vi faktist var vampyrer : / - Henric skrev:
- men kom gärna med egna synpunkter/förslag. I´ll deliver!
skylle vilja spela ett Horror temat aäventyr, aka Tom stad som når så lång man kan gå (kanse hela planeten är en stad? finns inga invånare, men något är efter en, (cuthulu? :O) eller nu när M7J har fått dimmension förflyttings förmåga av sedukaz o av någon anledning så blir det helt fel o hamnar i en demonsik helvetets dimmension, tänk dig helvetet, o man ska försöka komma ut därifrån (av någon anledning går det inte att deimension förflytta sig : /) | |
|
| |
Martin
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan mån apr 26, 2010 6:35 pm | |
| - Cywiel skrev:
skylle vilja spela ett Horror temat aäventyr, aka Tom stad som når så lång man kan gå (kanse hela planeten är en stad? finns inga invånare, men något är efter en, (cuthulu? :O)
eller nu när M7J har fått dimmension förflyttings förmåga av sedukaz o av någon anledning så blir det helt fel o hamnar i en demonsik helvetets dimmension, tänk dig helvetet, o man ska försöka komma ut därifrån (av någon anledning går det inte att deimension förflytta sig : /) Den första idéen låter rätt intressant, jag får en bild av en typ ''wild west'' stad, men så länge det inte är en stor stad eller något är jag med på den idéen. Och det andra förslaget låter som lite ''hurr jag ger mina spelare föremål som egentligen är för mäktiga, hur kan jag lättast ta bort möjligheten att använda det? durr''. Annars låter väl något sådant intressant, isf önskar jag mig en Dantes Inferno story, alltså att npc:erna har en egen bakgrund och mycket av äventyret är typ efterforskning (kanske inte vad E tänkte sig...). Oh well, om ingen är intresserad på fredag kan jag alltid tvinga J att proxya sin arme. | |
|
| |
Henric
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan mån apr 26, 2010 8:34 pm | |
| Håhåjaja, jag har ju också varit inne på skräcktemat though. Jag ska tänka på den gigantiska staden och martins karaktärens-bakgrund-styr-idé | |
|
| |
Cywiel
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan tis apr 27, 2010 4:53 pm | |
| - Henric skrev:
- Håhåjaja, jag har ju också varit inne på skräcktemat though. Jag ska tänka på den gigantiska staden och martins karaktärens-bakgrund-styr-idé
You should do more then just thinking!! | |
|
| |
Admin Admin
Antal inlägg : 29 Registreringsdatum : 09-09-23
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan tor apr 29, 2010 11:36 am | |
| Som jag tolkar det ska det vara en fantastisk sagovärld fast för att få med de andra skräckelementen bör den vara hemsnickrad... Äventyret ska innehålla filosofiska element a la Planescape men jag ska nog utspelas i en gigantisk, livlös stad, med oändliga parker och ostoppbara fabriker till ingens nytta. Frågan är vem som skapat allt och varför... Eller om karaktärerna bara drivits galna. Fortfarande lite rörigt men stora idéer är på gång. | |
|
| |
Martin
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan tor apr 29, 2010 7:53 pm | |
| Inget ''ni är galna'', tack. Låter som du har ett par bra idéer dock, blir roligt att spela. >: D | |
|
| |
Admin Admin
Antal inlägg : 29 Registreringsdatum : 09-09-23
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan fre apr 30, 2010 9:27 am | |
| jonny hälsar att han inte vill spela fantasy men någonting annat. Och att han inte kan skriva det själv pga något slags utspel. | |
|
| |
Cywiel
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan fre apr 30, 2010 4:53 pm | |
| - Admin skrev:
- Som jag tolkar det ska det vara en fantastisk sagovärld fast för att få med de andra skräckelementen bör den vara hemsnickrad... Äventyret ska innehålla filosofiska element a la Planescape men jag ska nog utspelas i en gigantisk, livlös stad, med oändliga parker och ostoppbara fabriker till ingens nytta. Frågan är vem som skapat allt och varför... Eller om karaktärerna bara drivits galna.
tror du missade den gigansika hemliga antika staden under staden, som det finns ett få tal ingångar till som är gömda. och ja, vem som skapade detta, troligen en väldigt uttråkad gud eller en förredetta civilasion som gickunder av dom som bor i staden under denna och inga galna spelar, funkar inte så bra i kampanejr, i ett eller två äventyr är det kul om karatärern slitter up sin strupe, dör för att det händer inte förrens imorgon etc etc men i en kampanj vill jag leva lite längre | |
|
| |
Henric
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan fre apr 30, 2010 7:16 pm | |
| Har jag nämnt att era karaktärer nödvändigtvis ska dö? Oh well, jag förstår vad ni två inte vill ha dock. | |
|
| |
Andros Gäst
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan lör maj 01, 2010 11:21 am | |
| - Citat :
- Har jag nämnt att era karaktärer nödvändigtvis ska dö? Oh well, jag förstår vad ni två inte vill ha dock.
Det har jag inte hört något om. : < |
|
| |
Martin
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan lör maj 01, 2010 11:22 am | |
| Woops, antog att mitt användarnamn var Andros, så det var DÄRFÖR lösenordet inte funkade... | |
|
| |
Henric
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan sön maj 02, 2010 5:19 pm | |
| Citat: Har jag nämnt att era karaktärer nödvändigtvis ska dö? Oh well, jag förstår vad ni två inte vill ha dock. Det har jag inte hört något om. : < Era karaktärer ska inte nödvändigtvis dö (väldigt spännande om man vet slutet!) utan jag ställde en retorisk fråga som svar på Erics kommentar om att begå självmord av galenskap. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: GURPS Kampanjvärld åt er förfogan | |
| |
|
| |
| GURPS Kampanjvärld åt er förfogan | |
|